100416

Heej alla glada människor! :)

Just nu hinner jag sitta en snabbis på datan och skriva lite.
Älsklingen sitter och spelar lite gears of war.
Och snuttan ligger och kollar runt i hennes sitter ^^

Nu kommer lite uppdatering från lördag och söndag.

Mina värkar började komma igång kl sju - åtta på kvällen på lör.
Då kändes det mest som mensvärkar, kanske lite värre :P
När värkarna vart värre var runt tre - fyra på natten.
Men jag stannade hemma tills 11:30 - 11:45 sen åkte vi iväg till
förlossningen för då kändes de säkrare att varaa där så dom kunde se till mig och allt sånt.
När jag kom dit trodde ja att dom skulle säga att jag
Skulle va tvungen att åka hem igen ( kan man va tvungen att göra om man kommer förtidigt)
en när jag kom dit så¨hade jag redan öppnat mig 6 cm !!!
De trodde jag då aldrig!
Dom tyckte ja va jätte duktigt som hade klarat av att va hemma så länge.
När jag kom dit så fick jag ta ett bad på deras fina "badrum!.
Dom var nog nygjorda, avslappnande va de iaf :)

Satt och lyssnade på lugnande musik också




Sen hade jag ganska ont,
så älsk och jag gick tillbaka på förlossningsrummet.
Där hade ja lustgas som ja fick andas in när det kändes som värst.
Och så satte jag igång lite MJ låtar som vi lyssnade på under tiden.
Men till slut hjälpte inte lusftgasen så värst mkt!
Så då ringde vi in förlossningspersonalen som fick titta till mig.
Hon sa att jag skulle ställa mig upp och luta mig mot sängen.
Usch, det va hemskt! men jag gick igenom fyra värkar när jag stog upp.
Men jag hade så ont så andingen som man lär sig hjälpte inte längre!
så jag började krysta ist, och de gjorde inget.
för sen kom personlen igen och kollade och ja hade öppnat mig 9,5 cm.
och då skulle ja kunna trycka ut bäbisen utan problem.
jag började väl krysta runt 16:00 så låg där i en timme ungefär innan våran lilla prinsessa är född.
jag sprack ytterst lite, för att vara nyföderska sa dom. ( fick bara ngra stygn)
Och de är skönt så slipper dom sitta och sy ihop hela mig där nere!

Jag kan säga så här att TACK min älskling att du va där skulle aldrig ha klarat mig utan dig när ja hade så ont!
Du tyckte säkert du gjorde lite, men de betyde väldigt mkt och du höll mig lugn den mesta delen.
det är nog de viktigaste så man inte stressar upp sig, skulle säkert känts värre då.
Älskar dig så himla mkt <3

När jag fick hålla det lilla knytet så trodde jag knappt mina ögon.
Fattade nog inte riktigt att de va sant och att hon va våran!
Men det är hon ^^



ser jag trött ut? :P





mer uppdatering ngn annan dag, nu är de ammningdags ^^

Kommentarer
Postat av: TESS

Stort Grattis igen =) Vad söta ni är tillsammans =) får nästan lite tårar iögonen nu <3 Och det var kul och höra en liten berättelse. Du är/var grymt duktig =)Love // Tess

2010-04-16 @ 17:30:09
Postat av: Emma

Så Gulligt! ^^ Vill höra allt imorn ;) Hihi ^^

Puss

2010-04-16 @ 22:35:21
URL: http://melosivo.blogg.se/
Postat av: EmelieCatrine

Du ser jättelycklig ut Malin! =)



Jättekul att läsa om hur det gick till! Visa mer bilder på sötnosen =) STOR KRAM!!

2010-04-19 @ 01:29:53
URL: http://emeliecatrine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0