Varför är det så j*vla många reklamer om spel och sprit på tvn?!

Detta inlägg som jag skrev på Facebook talar om vad jag tycker om sånt skit:

 
Tycker systembolaget bara gör de värre om dom nu vill att man inte ska köpa så mycket alkohol.. varför ens göra det "roligt" med den engelsktalande mannen i reklamen som försöker sälja varorna för en billigare peng.. men att vi inte gör så här i sverige... men det systembolaget vill är ju att göra reklam för sin sprit. . För annars hade dom ju inte gjort någon reklam alls... om dom vill förmedla det dom vill få fram.. så kan dom enbart göra det i deras butiker.. där VUXNA människor handlar.  Tycker det är så himla dåligt att visa all sån reklam på tvn eftersom ALLA människor kollat på tvn.. barn, ungdomar, dom som har problem att kontrollera sig för tex spel och sprit...

Tycker allt är dubbelmoral med deras reklam..

Ajja nu fick jag skriva av mig det..

Tycker det borde vara som förut att det borde vara förbjudet att visa reklam om spel ( - om pengar) och sprit.


Sov gott nu alla törnrosor 
💋

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0